3 ting der kan hjælpe på træningsmotivationen

Det er ikke altid nemt at finde motivationen til at træne. Man har typisk gode og dårlige perioder, og det kan være svært at trække sig selv op på de dårlige dage. Det kræver en stærk mentalitet, men realiteten er bare, at det kun er de færreste af os der er i stand til konsekvent at skubbe sig selv igennem en god træning på de dårlige dage.

Derfor kan det være en god idé at hente lidt ekstern hjælp, som kan bidrage til at motivere dig de dage hvor du ikke har mange indre kræfter til at hjælpe.
I artiklen her kommer vi med tre ting som man kan benytte sig af, for at holde motivationen oppe på de dårlige dage.

En god fitnesstracker kan give konkrete metrics som motiverer dig

En ting der er bevist at motivere os mennesker er, når vi kan måle vores fremskridt. Lad det være at tabe kilo, løbe længere eller blot forbrænde flere kalorier end du gjorde i går.
Her kommer en god fitnesstracker ind i billedet, for med sådan en kan du nemlig tracke en masse data og sammenligne med tidligere præstationer eller dage.
Der findes rigtige mange forskellige, og med mange forskellige formål. Din iPhone har også en skridttæller, så du kan holde øje med om du får dig rørt nok på en almindelig dag, men det er ikke altid den bedste skridttæller, hvorfor man bør investere i et rigtigt fitness ur.

Der findes meget inspiration på internettet som nok skal få dig af din flade

Internettet er fantastisk til mange ting, og lige så hurtigt som man kan få dårlig selvtillid ved at scrolle gennem de sociale medier, lige så hurtigt kan du også finde en masse motivation. Det går nemlig ud på, at man følger en masse personligheder eller sider, hvis formål er at motivere sine følgere. På den måde kan du altid komme til dine sociale medier for at hente lidt inspiration og motivation, og måske det er nok til at få dig i gang igen.

Oprethold så vidt muligt de gode rutiner

Det bedste man kan gøre for sig selv, og for at undgå disse motivations-nedture er, at forebygge dem. Motivation er nemlig ikke noget der kommer dumpende ned fra himlen, men derimod noget vi selv skaber ved alle de ting vi foretager os.
Derfor kan man altså ved at opretholde en række sunde vaner og gode rutiner, undgå disse mentale ”slumps”, og dermed nå sine mål en del hurtigere.