

Det er efterhånden en kendsgerning, at det ikke længere er nok bare at have det bedste produkt og den bedste pris.
Pris og kvalitet har ellers tidligere været helt afgørende for forbrugerne, når de skulle købe et produkt, men i dag er der også andre ting, som du skal tænke over, når du som moderne virksomhed gerne vil tiltrække nye kunder og sælge flere produkter.
I dag stiller forbrugerne bl.a. også krav til dig som virksomhed, og de forventer at få en god oplevelse, når de handler hos dig. Mange forbrugere sætter således pris og kvalitet i anden række for i stedet at vælge de brands og de produkter, som giver dem gode oplevelser.
Det er en udvikling, du som virksomhed må imødekomme. Det er vigtigt, at du ikke bare fokuserer på at lave gode produkter, men at du også gør noget ud af at give dine kunder gode oplevelser med på vejen, så de spreder det gode rygte og får lyst til at komme igen og igen.
Den gode kundeoplevelse kaldes også for en kunderejse, og hvis du gerne vil have hjælp til at udvikle en god kunderejse, der tiltrækker nye kunder og holder på de gamle, kan du få hjælp fra professionelle.
Du kan læse mere på https://www.cadesignform.com/da/kunderejseguide og finde ud af, hvordan du kan få hjælp, og hvordan den gode kundeoplevelse kan gavne din virksomhed.
Hvordan skaber du en god kunderejse?
Det er ingen eksakt videnskab at skabe en god kundeoplevelse. Alle kunder er forskellige, og det vil derfor også være forskelligt, hvordan de oplever din virksomhed og dit brand.
Men der er alligevel mange ting, du kan gøre for at påvirke dine kunders følelser i en positiv retning, når de er i kontakt med din virksomhed.
Netop følelser er helt afgørende, og din opgave er at sørge for, at dine kunder bliver sendt ud ad døren med en positiv følelse omkring det, de lige har oplevet eller omkring dit brand i sin helhed.
Positive følelser hos forbrugere giver god omtale, og god omtale giver flere kunder. Omvendt kan negative følelser og negative oplevelser være yderst skadelige for din virksomhed, da dårlig omtaler spreder sig endnu hurtigere end den gode.
Forvirret? Det er ikke altid lige til at sørge for, at alle kunder får gode følelser og oplevelser omkring dit brand og dit produkt. Netop derfor kan det være en fordel for dig at arbejde sammen med professionelle marketingsfolk, der ved, hvad de laver.
Flere gode grunde til at satse på gode kunderejser
Det kan i den grad betale sig at fokusere på at skabe gode kundeoplevelser. Hvis du synes, det lyder som en tom bemærkning, kan disse tal måske overbevise dig:
-
65 %: det er procentdelen af forbrugere, der i en undersøgelse siger, at den gode kunderejse er vigtigere end prisen på produktet
-
50 %: procentdelen af forbrugere i en undersøgelse der påpeger, at bare en enkelt dårlig kundeoplevelse vil få dem til at stoppe med at handle i en forretning