Sådan får du mere bevægelse ind i hverdagen

Det er faktisk nemmere, end det lyder. Mere bevægelse betyder ikke, at du nu skal ud at løbe ti kilometer. Selv små ting kan give dig mere overskud i hverdagen. Det begrænser sig ikke kun til fritidens rammer, det er også nemt at tænke ind i arbejdsdagen.

Bevægelse på arbejdspladsen

Hvis du også er en af de mange, som bruger mange stillesiddende timer foran skærmen på kontoret, mærker du måske kroppens trang til at bevæge sig. Du kan få bevægelse på arbejdspladsen med Bevægelseskoncept. Der findes nemlig aktivt kontorudstyr som fx en ministepper. Træd i pedalerne, mens du sidder på din kontorstol, eller stil dig ved dit hæve-sænkebord.

Nogle arbejdspladser har også indført brain breaks, hvor medarbejdere samles og udfører nogle bevægelser, som fx strækker kroppen ud eller får pulsen op. Du behøver ikke at svede over det. Selv de små tiltag kan gøre en forskel for dit overskud og hjælpe på din koncentration. Det betyder ikke bare noget for effektiviteten på arbejdspladsen, men også din trivsel. Det er vi vilde med!

Hop i de gode gåsko, når du kommer hjem

Når du har haft en lang dag på kontoret, har du måske mest af alt lyst til bare at smide dig på sofaen og slappe helt af, inden de huslige nødvendigheder som opvask, madlavning og tøjvask trænger sig på.

Løbeskoene er nok ikke det første, du tænker på. Du kan med fordel gå en tur, når du kommer hjem, så du får frisk luft og gang i benene. Både den lille gåtur rundt om villakvarteret og den længere løbetur rundt på stierne tæller. Og det gør noget for dig.

Tag din bedre halvdel, børnene eller en god kammerat under armen, og nyd den friske luft sammen. Det er også en oplagt mulighed til at få vendt dagen. God tur!