

”Historien gentager sig selv” – dette gælder vist også, når det kommer til forbruger- og livsstils tendenser. I hvert fald, hvis man kigger på de 2 nedenstående overskrifter. Det er fedt at bringe ting tilbage, som også var populære i ens egen barndom og endnu federe, når det decideret bliver en tendens, hvilket ofte resulterer i, at virksomhederne udbyder nyere og smarte udgaver, men stadigvæk med den nostalgiske følelse.
Radio
Mange siger, at Radio er blevet erstattet af streaming af musik og podcasts. Hvis man kigger på det overordnede billede, er dette unægtelig også sandt. Men, der er dog ved at opstå en bevægelse, som bringer Radio tilbage – dette ses ved, at mange detail butikker fortsat sælger f.eks. dab radio 10. Svaret på denne tendens kan måske være, at Radio giver en pause fra alle de uoverskuelige valg, som vi konstant skal foretage når vi benytter streamingtjenester. Nogle gange er det dejligt, at bare tænde for sin Radio og høre det, som nu engang bliver afspillet. Dette fungerer især godt, hvis man har et arbejde, som kan udføres, imens man lytter til Radio og altså ikke skal bruge kræfter på at vælge hvad man egentlig vil lytte til.
Vinylafspiller
Et gammelt hit er vinylafspilleren. Svaret på hvorfor vinylafspilleren er ved at genopstå, er formentligt ikke lige så dybt i kontrast til Radio. Ved vinylafspilleren er det formentligt primært nostalgi, som driver salget i de mange butikker, som stadig har vinylafspillere på hylden. Med det går dog ind i en større tendens, nemlig ”samlere”. Vinylafspilleren åbner op for – i modsætning til Radio – at man ren faktisk skal samle på noget, nemlig vinylpladerne. Samler kulturen er også en stor tendens i samtiden, og mange har taget det fra en hobby til en decideret forretning, hvor de tjener mange penge på at købe- og sælge f.eks. vinylplader.